viderestilling af mobil – Diverse mærker

/, Mobil/viderestilling af mobil – Diverse mærker

viderestilling af mobil – Diverse mærker


De fleste af koderne skal efterfølges af at trykke på “Ring op”.

 

Slå en funktion til

* * viderestillingskode * nummeret til din mobilsvarer # ring op

Slå en funktion fra

# # viderestillingskode # ring op

Viderestillingskoder til specifikke viderestillinger

Tast 61, for ingen viderestilling, når telefonen ringer, men ikke besvares
Tast 62, for ingen viderestilling, når telefonen er slukket eller udenfor dækning
Tast 67, for ingen viderestilling, når telefonen er optaget

 

5005-koder til iPhone
*# er “forespørgsel/se informationer”.
** er “setup”.
## er “cancel/slet”.

Telefonsvarer
Taller “86″ i følgende tre koder står for “VM” som er initialerne i det engelske ord for telefonsvarer, “VoiceMail”.
*#5005*86# Viser telefonsvarer-nummeret.
**5005*86*Telefonsvarer-nummer# Indstiller Telefonsvarer-nummeret (Husk: “+45″).
##5005*86# Sletter nuværende telefonsvarer-nummer.

viderestilling af mobil

Sms Central
Hvis du ser på taller “7672″ tænker du nok ikke lige med det samme “Nååå, det er SMSC, som det står for!”, men alligevel er det sandheden. Ændringerne her kan godt tage ca. 15 minutter og en restart af telefonen for at virke.
*#5005*7672# Viser Sms Central-indstillingerne.
**5005*7672*SmsCentral-nummer# Indstiller Sms Central-nummeret (Husk: “+45″).
##5005*7672# Sletter nuværende Sms Central-indstillinger.

BaseBand
Det kan være nødvendigt at benytte sig af alle prefix (*#, **, ##) for at lave en ny log. Log-filerne er mærket med det nuværende dato og ser ud til at have den samme størrelse.
*#5005*78283# Smider en baseband log i /Library/Logs/Baseband/.
**5005*78283# Smider en baseband log i /Library/Logs/Baseband/.
##5005*78283# Smider en baseband log i /Library/Logs/Baseband/.

Ukendte koder
Disse koder blev testet på en helt ny telefon på AT&T-netværk. Det er muligt at fejlene repræsenterer debugging-muligheder som ikke er mulige for alle mobiltelefoner. Dog er dette kun gætterier.
*#5005# “Error performing request – No Network Service”.
*#5005*62# “Error performing request – No Network Service”.
*#5005*62255# “Error performing request – No Network Service”.
*#5005*87223# “Error performing request – No Network Service”.
*#5005*22# “Error performing request – No Network Service”.
**5005*22# Ukendt function. Viser “Please wait” og går så tilbage til keypad.
##5005*22# Ukendt function. Viser “Please wait” og går så tilbage til keypad.
##5005*22*12345678# Ukendt function. Viser “Please wait”. Sluk for at gå væk fra det.

Andet
*#5005*5264# Aflæser LANG og fortæller dig telefonens sprog.

Viderestilling
Koderne har samme prefix som 5005-koderne.
Viderestilling-status
Du kan altid tjekke, hvordan din viderestilling er indstillet ved at bruge følgende koder:
*#21# Tjekker viderestilling-status for alle opkald!
*#61# Tjekker viderestilling-status for ubesvarede opkald.
*#62# Tjekker viderestilling-status for slukket telefon eller ingen dækning.
*#67# Tjekker viderestilling-status for optaget telefon.

 

Slå viderestilling til
Viderestilling kan ske både til en telefonsvarer og til en anden telefon (Husk: “+45″). Du kan slå viderestilling til ved at taste følgende:
**004*telefonnummer# Viderestiller ved ubesvaret, slukket, ingen dækning eller optaget.
**21*telefonnummer# Viderestiller alt!
**61*telefonnummer# Viderestiller ved ubesvarede opkald.
**62*telefonnummer# Viderestiller ved slukket eller ingen dækning.
**67*telefonnummer# Viderestiller ved optaget telefon.

Slå viderestilling fra
Du kan slå viderestiling fra ved at taste følgende:
##002# Annulerer viderestilling ved ubesvaret, slukket eller optaget.
##21# Annulerer al viderestilling!
##61# Annulerer viderestilling ved ubesvarede opkald.
##62# Annulerer viderestilling ved slukket eller ingen dækning.
##67# Annulerer viderestilling ved optaget telefon.

Banke På
Banke På giver dig besked når modtaget et opkald, imens du er i gang med et andet.
*43# Aktiverer “Banke På”.
#43# Deaktiverer “Banke På”.

Anvendelse
Når Banke På er slået til, vil du høre et lille *bip* i telefonen når du modtaget et opkald, imens du stadig har gang i et andet. Du kan enten vælge at ignorere det lille *bip* eller du kan anvende følgende koder:
0 + “Ring op” Afviser det nye opkald.
1 + “Ring op” Afslutter nuværende samtale og besvarer det nye opkald.
2 + “Ring op” Parkerer nuværende samtale og besvarer det nye opkald.
Herefter kan du benytte følgende koder:
0 + “Ring op” Afslutter det parkerede opkald.
1 + “Ring op” Afslutter nuværende samtale og besvarer det parkerede opkald.
2 + “Ring op” Skifter imellem de to samtaler.

Andre koder til iPhone
Disse koder er ikke alle testet med europæiske telefonselskaber, så det kan ikke garanteres, at de virker. Dog tror jeg ikke, at der er noget problem med hvertfald de to første.

Field Test Mode
Denne tilstand er designet for at tillade teknikkere og Apple-folk at få adgang til informationer om iPhonens indre og se hvilke telefonen taler sammen med. Specifikationer kan ses på http://www.wirelessinfo.com/content/…-test-mode.htm
*3001#12345#* Sætter iPhonen i det såkaldte “Field Test Mode�?.

IMEI
“International Mobile Equipment Identity” er telefonens CPR-nummer og er et 15 cifre langt. Det kan bl.a. bruges til at spærre telefonen med, hvis den bliver stjålet.
*#06# Viser telefonens IMEI-nummer.

Nyttige numre
Her er forskellige Sms Central-numre (SMSC), E-mail Central-numre og Telefonsvarer-numre.

BiBoB
Sms Central: +45 4059 0000 E-mail Central: 4090 0093 Telefonsvarer: Personlig
Mms Central: http://mms.telenor.dk
Proxy: 212.088.064.008:8080
APN: mms.bibob.dk
Username:
Password:

 

Call me
(MMS ikke bekræftet)
Sms Central: +45 2818 7000 E-mail Central: 1010 Telefonsvarer: +45 2818 4040
Mms Central:
Proxy:
APN:
Username:
Password:

CBB
(MMS ikke bekræftet)
Sms Central: +45 4059 0000 E-mail Central: 4090 0093 Telefonsvarer: +45 6070 8090
Mms Central: http://mms.sonofon.dk
Proxy: 212.088.064.008:8080
APN: sonofon
Username:
Password:

Happii
(MMS ikke bekræftet)
Sms Central: +45 4039 0999 E-mail Central: 200 Telefonsvarer: Flere forskellige
Mms Central: 192.168.241.114:8002
Proxy: 194.182.251.15
APN: mms
Username:
Password:

M1
(MMS ikke bekræftet)
Sms Central: +45 4039 0999 E-mail Central: 200 Telefonsvarer: Flere forskellige
Mms Central: 192.168.241.114:8002
Proxy: 194.182.251.15
APN: mms
Username:
Password:

• Telenor
Sms Central: +45 4059 0000 E-mail Central: 4090 0093 Telefonsvarer: Personlig
Mms Central: http://mms.telenor.dk
Proxy: 212.088.064.008:8080
APN: telenor
Username: telenor
Password:

TDC
Sms Central: +45 4039 0999 E-mail Central: 200 Telefonsvarer: Flere forskellige
Mms Central: 192.168.241.114:8002
Proxy: 194.182.251.15:9201
APN: mms
Username:
Password:

Telia
Sms Central: +45 2818 7000 E-mail Central: 1010 Telefonsvarer: +45 2818 4000
Mms Central: http://mms.telia.dk
Proxy: 193.209.134.131
APN: www.mms.mtelia.dk
Username:
Password:

Telmore
Sms Central: +45 4039 0999 E-mail Central: 200 Telefonsvarer: Flere forskellige
Mms Central: 192.168.241.114:8002
Proxy: 194.182.251.15:9201
APN: mms
Username:
Password:

Kilde: http://iphone.vildmedmac.dk/?p=711

By |2017-03-10T20:35:36+02:00juli 8th, 2011|Alle indlæg, Mobil|1 Kommentar

About the Author:

Hvis i har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skal i være velkommen til at kontakte os.

En kommentar

  1. Lars Chr. 8. november 2015 af 00:26 - Svar

    Vedr. sms central – kan jeg videresende sms’er fra iPhone a til iPhone b ved at taste nr. på servicecenter b i servicecenter a?

Læg en kommentar