Lync fejl ved søgning af kontakter (The address book is preparing to synchronize. Search result might not be current.’ )

Hjem/Alle indlæg, Software/Lync fejl ved søgning af kontakter (The address book is preparing to synchronize. Search result might not be current.’ )

Lync fejl ved søgning af kontakter (The address book is preparing to synchronize. Search result might not be current.’ )

Lync er efterhånden et meget udbredt stykke software, og benyttes af mange virksomheder med Microsoft infrastruktur. Lync er en softphone, som giver dig mulighed for at chatte, videochatte, eksterne opkald via computeren og derudover er der også mulighed for at holde store online møder med dokument deling samt video streaming.

Selvom Lync er et stykke software, som kan gøre en hel del ting lettere, så kan man også opleve forskellige fejl. Heriblandt fejlen hvor Lync skriver  ‘The address book is preparing to synchronize. Search result might not be current.’ ved søgning af kontakter eller personer i Lync klienten.

Denne fejl er ikke altid et problem og vil i nogle tilfælde løse sig selv. Hvis man netop har opsat Outlook og Lync for første gang på en computer, så vil det tage et stykke tid for Lync at opbygge sin adressebog fra Outlook.
Hvis problemet står på i længere tid, kan det skyldes flere forskellige factor, såsom problemer med forbindelsen mellem Outlook og Lync, eller beskadiget Lync profil filer. I nogle sjældne tilfælde kan fejlen også skyldes problemer med registrerings databasen i windows.

Fejlen: 

Når en bruger forsøger at søge i Lync efter Lync kontakter, modtager de denne fejl: ‘The address book is preparing to synchronize. Search result might not be current’

 

The address book is preparing to synchronize Lync problem

 

 Løsningen:

Som tidligere nævnt er Outlook og Lync netop blevet opsat for første gang, kan det tage et stykke tid før Lync modtager den komplette adresseliste fra outlook.

Hvis problemet ikke løser sig selv efter et stykke tid, skyldes det et problem med synk eller data’en på computeren. Problemet kan i de fleste tilfælde blive løst ved at udføre nedenstående vejledning:

  1. – Fra klient delen ‘Log af’ og luk Lync helt ned på computeren
  2. Åben registry editor
    [Brug regedit] .
  3. Fra Registry Editor lokaliser stien ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Communicator’
    image
  4. Opret en DWORD value ved navn ‘GalDownloadInitialDelay’ med værdien sat til ‘0’
  5. Gå derefter til stien ‘%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Communicator’ og åben folderen med brugerens SIP-adresse
  6. Slet filerne ‘GalContacts.db.idx’ og‘GalContacts.db’
    image
  7. Start derefter Lync klient og lad den synkronisere data, efter et mindre stykke tid skulle fejlbeskeden gerne forsvinde.

By | 2017-03-10T20:35:23+00:00 september 6th, 2013|Alle indlæg, Software|0 Comments

Del denne historie, Vælg din platform!

About the Author:

Jeg er uddannet IT-supporter ,siden da har jeg haft en fuldtidsstilling i en ServiceDesk og i min fritid roder jeg lidt med Vislo og andre webtjenester. Jeg er meget interesseret i diverse technologier indenfor computerens verden og elsker udfordringer. Hvis i har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skal i være velkommen til at kontakte os.

Læg en kommentar