7 Facebook Annonce Tips Du ikke kender (Facebook promovere)

Hjem/Alle indlæg, Homepage/7 Facebook Annonce Tips Du ikke kender (Facebook promovere)

7 Facebook Annonce Tips Du ikke kender (Facebook promovere)

Der er to vigtige faktorer for at opbygge en fan side, som samarbejder med din hjemmeside, og den første er; at få folk til at kunne lide din side, og derefter få dem til at klikke på det indhold du deler. Alle disse tips som vi gemmengår i dette indlæg er afprøvede metoder, som jeg selv har dokumenterede. Når du bygger dine fans, er du nødt til at bygge videre på den interaktion, og så vil du begynder du virkelig at se resultater. Her er hvad jeg gøre …

 

Billeder, ikke links

Dette punkt var faktisk inspirationen til dette indlæg, fordi det virker så indlysende, og fungerer så godt, men ingen andre gør det tilsyneladende. Tanken er, at i stedet for at bruge dine links til at tiltrække besøgende, bruger du et relevant foto istedet. Det virker bedre på tre forskellige måder.

For det første, folk er mere interesseret i at se på billeder, end at læse artikler, så hvis du kan ‘trick’ nogen til at klikke på billedet og læse din beskrivelse er det letter at få dem til at trykke. Også, hvis billedet er relevant (som det burde være). Billederne vises også meget større på siden, så de er mere tilbøjelige til at blive set, og derefter blive klikket på.

For det andet, dine links bliver meget nemmere at gennemse. Når du sender regelmæssig link på din Facebook,  bliver det vist for så længe det er på siden, eller i en persons tidslinje, men når du tilføjer links til et billede, bliver billedet og linket liggende på ubestemt tid.

Endelig har vi folks nyheds-feeds og ticker. Tænk på hvor ofte “Simon har liket BLANK foto … ‘har optrådt i nyhedsopdateringer, snarere end et link. Facebook har tendens til at dele den slags indhold i nyheds-feeds mere, og når de gør vises de i nyheds-feeds, folk er mere tilbøjelige til at se dem. Det samme er tilfældet for nye Ticker, hvor folk vil følge alt, hvad en person gør, og på den måde falde over billeder du har delt.

En ekstra lille bonus feature for at bruge et billede til at Facebook promovere dit indhold er, at du altid kan ændre, hvad du har skrevet til linket, ved at redigere beskrivelsen. Det betyder, at hvis du har ændret din mening om noget, eller du har lavet en stavefejl, behøver du ikke at fjerne linket og miste alle dine likes, kan du blot gå ud og redigere den.

 

Citater

Det handler om at skabe indhold, som du ved vil blive delt af mange mennesker på din Facebook, som så vil skaffe dig nye fans på din side. Noget indhold kan være mere viral end andre, men jeg synes, at interessante citater fungerer rigtig godt. Igen, du vil forsøge at sikre, at du slår disse citater sammen med billeder, så kan deles meget lettere. Hvis du laver et billede,  det er meget bedre end at kopier et du har fundet et andet sted på internettet, tilføje også dit logo.

Når du vælger et tilbud du vil Facebook promovere, skal du sørge for at det er noget, der appellerer til så mange mennesker som muligt, med smule humor, og helst noget, der irriterer din læser. Husk, at ideen er at få så mange mennesker som muligt til at dele det, og det omfatter dine fans ‘venner. Fokus på en irritation eller noget negativt det virker mærkeligt nok altid bedre end noget positivt.

 

Spørgsmål

De rigtige spørgsmål  kan typisk resultere i masser af interaktion fra læsere, fordi alle kan lide at have noget at sige, og så vil din side bliver større. Folk vil se din se som et sted, hvor man kan komme i kontakt med dig.

Tænk over, hvad folk i din niche er interesseret i, og appellere til dem. Det kan gøres for næsten enhver niche.

Del gammelt indhold

Det er fantastisk, når du ikke har tid til at skrive en artikel en dag, men du stadig vil have noget indkommende trafik fra Facebook den dag, kan du bare dele dit gamle indhold igen, for at skabe aktivitet på siden. Når jeg linker til min hjemmeside på Facebook, linker jeg altid til det indlæg, jeg forsøger at Facebook promovere på min hjemmeside, og ikke bare et link til forsiden. De fleste mennesker der klikker på dit gendelte indhold, vil de fleste af dem ikke engang være klar over, at det er et gammelt indlæg.

Dette er ikke blot for at bringe mig den trafik, jeg leder efter, men også for at skaffe trafik til mit gamle indhold, som min fans sikkert ikke har læst, da de kom til efter artiklen blev udgivet.

Like din besøgendes kommentarer

Gør kommentarer på din Facebook side til en behagelig oplevelse for dine fans, og tak dem for at gøre det. Det er et personligt touch, der betyder noget, og det tager næsten ingen tid overhovedet. Du skal ikke bare like altid på din siden, og slet ikke de negative kommentarer, men like kommentarer, som du er enige med, eller er komplimenter, er vigtige. Dette er især vigtigt, da du over tid vil vokse, og folk har mindre chance for personligt at snakke med dig. Når du kan lide en kommentar, en anden har skrevet, så kan du opmuntre dem til at komme tilbage og kommentere igen, hvilket vil øge din læser interaktion, og til gengæld gøre dit indhold vises i flere nyhedskilder.

Hvis dine læsere stiller dig spørgsmål, så besvarer dem.

Bruge ikke brugerdefinerede Bannere

Denne ekstra feature fra Facebook er en lille smule misvisende, fordi mange mennesker tror, at de kan bruge det til at gøre deres side ser pænere ud. Du har sikkeret set det før, enten på fansider eller venners vægge, hvor folk har brugt brugerdefinerede bannere til at vise et enkelt billede, som f.eks et logo.

For det første er det svært at holde dem i orden, især hvis du tager mit råd og bruge billeder til at fremme dine indlæg. For det andet, disse små miniaturer billeder er en glimrende måde at vække interesse for nye fans.

 

 

Spørg efter deres udtalelse

At give dine læsere lyst til at  dele deres mening er vigtig, så spørg dem, hvad de mener, når du har muligheden.  Det dine besøgende føler og mener om din hjemmeside eller dit produkt, er det der virklig betyder noget og har værdi i forhold til udvikling i fremtiden. Hold dig tæt på dine besøgende og kunder, lær at tænke og levere det de efterlyser og mangler.

By | 2017-03-10T20:35:29+00:00 august 17th, 2012|Alle indlæg, Homepage|0 Comments

About the Author:

Jeg er uddannet IT-supporter ,siden da har jeg haft en fuldtidsstilling i en ServiceDesk og i min fritid roder jeg lidt med Vislo og andre webtjenester. Jeg er meget interesseret i diverse technologier indenfor computerens verden og elsker udfordringer. Hvis i har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skal i være velkommen til at kontakte os.

Læg en kommentar