Cost Per Action eller CPA (også kendt som Pay Per Action eller PPA) er en online-annoncering prismodel, hvor annoncøren betaler for hver af de angivne handling(et køb, en formularafsendelse, og så videre) er knyttet til annoncen.
Direkte respons annoncører anser CPA den optimale måde at købe online-annoncering,som en annoncør kun betaler for den annonce, når den ønskede handling har fundet sted.En handling kan være et produkt, der købes, en form fyldes osv. ønskede handling skal udføres, bestemmes af annoncøren. Radio-og tv-stationer også nogle gange at tilbydeusolgte beholdning på en pris pr action-grundlag, men denne form for reklame er oftestomtalt som “per forespørgsel.”
CPA kan bestemmes af forskellige faktorer, afhængigt af hvor online annonceringopgørelse er ved at blive købt.
Direkte respons annoncører anser CPA den optimale måde at købe online-annoncering,som en annoncør kun betaler for den annonce, når den ønskede handling har fundet sted.En handling kan være et produkt, der købes, en form fyldes osv. ønskede handling skal udføres, bestemmes af annoncøren. Radio-og tv-stationer også nogle gange at tilbydeusolgte beholdning på en pris pr action-grundlag, men denne form for reklame er oftestomtalt som “per forespørgsel.”
CPA kan bestemmes af forskellige faktorer, afhængigt af hvor online annonceringopgørelse er ved at blive købt.