Hvorfor webstedsejere bør bruge Pinterest
Meget er blevet sagt og skrevet meget om Pinterest i de seneste uger og måneder, for hvordan marketingfolk kan benytte denne tjeneste til at drive trafik og hvordan affilierede spammere benytter tjenesten til at generere indtægter. Men jeg vil tage en lidt “større billede” for visning af Pinterest.
Hvordan skal webudgivere bruge Pinterest
Der har været utallige artikler om, hvordan du kan udtrække kortsigtet værdi og trafik fra Pinterest. Ligesom mange sociale medier guruer benytter det til at pege på selskaber som Chobani der bruger det til at “forbinde med deres fans” (selv om nogen meningsfuldt at have forbinde med tusindvis af fans, der overstiger Dunbar nummer er det stadig et mysterium for mig) . Men hvad skal marketingfolk og udgivere gøre for at bruge Pinterest og kunne forstå og undersøge deres kunder, og især ikke at forurene internettet med mere ubrugelige infografik.
The Marketing Lie … Opmærksomhed er ikke lig Kunder
Sandheden er at den ene ting moderne online markedsføring “fagfolk” søger mere end noget andet er den ros og anerkendelse af deres markedsføring område. Denne ros og anerkendelse giver dem en stor mængde berømthed, som, hvis de er kloge, kan vendes til at få kunder og generere fakturerbare timer. Behovene hos deres kunder og effektiviteten af deres kampagner for at få nye kunder er et sekundære spørgsmål. De primære mål er at viderefører berømmelse. Den succes, som deres kampagner kommer som regel fra ridning på den pseudo kendis status og “rækkevidde” af guru, som måles af nogle meningsløs statistik ligesom Klout Scoure, og det store antal af deres tilhængere. Det handler ikke kun om online marketingfolk. Den virkelige verden ’offline’ marketingfolk har sjældent “forbinde” med deres tilsigtede målgrupper eller demografiske.
Unge mennesker ønsker ikke, at vide hvad titlen er på et billedet, det er blevet sammenlignet med “The Fast and the Furious”. Unge mennesker vil hellere have herpes end gå til “Sonic Lounge” på SXSW musikfestival i Austin, Texas. Spørg Ford hvordan deres “Fiesta Movement” arbejdede ud, og jeg mener salg til unge mennesker, ikke bare “sociale medier impressions”. Bil virksomheder, der svælger i disse tåbelige kampagner er som en overvægtig person der forsøger at tabe sig ved at skifte fra Coke til frugtsaft, når hvad der virkelig er behov for, er hård fysisk træning og vigtigst af alt, selvdisciplin.
Hvordan webstedsejere bør bruge Pinterest til at forstå deres kunder
Tidligere i denne uge spurgte Dana Todd, hvorfor Wolf (en 40 år, gift mand) havde en Pinterest board dedikeret til Brudekjoler. Min første reaktion var, at det bidrog til denne særlige brand af skøre, som Volf omhyggeligt havde dyrket gennem årene. Sandheden skal frem, er der mere end en kerne af sandhed i dette udsagn. Men den egentlige årsag er lidt mere nuanceret. IMHO at være en succesfuld marketingmedarbejder, er du nødt til at fordybe dig i en verden af dine kunder. Du er nødt til at gøre det fra deres synspunkt og deres perspektiv, ikke fra jeres i elfenbenstårnet af virksomhedernes bestyrelseslokale, fanget bag en flok diasshow og power point præsentationer fyldt med omhyggeligt udformede og manipulerede data. For virkelig at forstå dine kunder du skal gå i deres sko, indånder deres luft, føler deres situationer fra en første hånds perspektiv. Surt, kan det lyde som voodoo zen fortune cookie visdom, beslægtet med det koncept, at for virkelig at vide, hvad det vil sige at være i en skov, du er nødt til at “være blad,” men der er en vis sandhed i praksis.
Hvis du kører et bryllup site, bør du følge og se, hvilke typer af brudekjoler er folk pinning eller reagere på. Ja, kendis bryllupper påvirker, hvad brude ønsker at bære, men hvis du virkelig ønsker at smage den søde nektar af viden, er du personligt nødt til at vælge frugt lige fra træet og tage en bid som den første … ikke vente tre uger, indtil det sidder pænt pakket i producere i midtergangen på dit lokale supermarked og har mistet det meste af det “ernæringsmæssig og informationsværdi.” Ja, jeg forstår du er “management” og dit job er at styre processen, for at sikre tingene bliver gjort, men undervurdere ikke værdien af at få dine hænder beskidte en gang imellem. Der er en god chance for du vil lære noget … måske endda noget der har stor værdi, for virksomheden og kunderne.
Så hvad er guldkornene fra dette indlæg:
- Hvis du har tid til at blive involveret i sociale medier, så være på udkig efter måder at gøre det, som lader dig se de virkelige data fra virkelige forbrugere, og ikke manipulerede data i et PowerPoint dokument.
- Marketingfolk på alle områder er næsten altid ligesom forsikring sælger forsøger at sælge dig et helt livlangt liv-forsikringspolice … også kendt som den, der økonomisk gavner dem mest.
- Få kritik fra din kunder,. Brug tid på kunden, så de kan fortæller dig hvad der er galt med dit produkt eller service og hvordan man kan løse det (ser på holdent på Google+ teamet og Vic Gundotra for grov inkompetence i hvordan man behandler Google Apps-kunder, men bliver stadig behandlet som andenklasses borgere på Google+ .
- Du må ikke være en kortsigtet marketingmedarbejder og tappe minen Pinterest trafik, og fylde den med spam til det punkt, det er nytteløst. Tag et langt sigt, og bruge det som en sjælden, ufiltreret vindue til, hvad dine kunder ønsker at eller synes er brubart..
Læg en kommentar