Negativ SEO
I midten af juli 2012, sendte Google en bølge af “unaturlige linking advarsler” til mange webmastere. Google skrev senere at man skulle ignorere disse advarsler, Google har aldrig sendt en officiel udtagelse om de unaturlige backlinks.
Efter min mening viser Googles ændring i retning et klart skift væk fra at belønne positive SEO-signaler … ligesom presse aktivitet, sociale signaler, legitim markedsføring, tillid og autoritet. I stedet er Google fokuseret på at identificere og behandle aggressiv SEO, som kan være et ødelæggende våben i de forkertes hænder og med de forkerte hensigter. Det kan bruges til “set up” eller “ramme” andres med negativ SEO. Fra Googles perspektiv er aggressivt dårlig SEO kommer til at se næsten identisk ud med negativ SEO, hvilket gør det meget vanskeligt at håndtere.
For dem af os, der har læst om SEO, så ved i også at negativ SEO altid har eksisteret, til trods for Googles forsøg på at nedet. Større og særdeles godt betroede sites virkelig er immune, men på midt- lavt niveau er sites meget sårbare, især hvis deres reelle, naturligt erhvervet backlink profil er svag eller ikke eksisterende.
Sådan mindsker du negativ SEO
Negativ SEO er meget mere kunst end videnskab. Få en anden til “ser dårligt”, kræver at man ser på deres individuelle situation og identificere deres svagheder. Men der er nogle generelle tips, du kan tage for at minimere mængden af dårlige og lav kvalitet links til dit websted.
Fuld Feeds VS partiel Feeds
På det sidste har jeg været en enorm tilhænger af at offentliggøre fuld RSS-feeds i stedet for delvis RSS-feeds. Trods RSS aldrig vil leve op til sit løfte, jeg troede at en offentliggøring af fuld feeds var godt for bruger besøgende, sociale signaler og sidevisninger. Men den negative side ved at offentliggøre fulde feeds er, at det gør det som barnemad for skrabere at genbruge dit indhold uden tilladelse eller godkendelse. Jeg kan derfor ikkelængere anbefale brug af fulde RSS-feeds
Backlinks af lav kvalitet
Hvis du har en profil med Googles Webmaster Central bør du være på udkig efter hele webstedets med stort antal links fra websteder, som du ikke er tilknyttet, eller som virker af tvivlsom kvalitet, og som måske kan genbruge dit indhold. For eksempel alle de websteder, der er anført i venstre kolonne nedenfor ville falde ind under en eller flere af disse kategorier.
Rødt link er værd at kigge nærmere på.
DMCA Takedown Meddelelser
Evnen til at indgive DMCA Takedown Meddelelse med Google eller et web-hosting firma har altid eksisteret, men for at være ærlig, var en komplet PIA ikke værd at bruge tid på. Desværre, er det ikke længere tilfældet. Du bør nu ikke bruge al din tid på engagere dig i forfølgelsen af DMCA retfærdighed, men bare tage sig dig af de største forbrydere hver 3-6 måned.
Så hvad var guldkornene i dette indlæg:?
- Forstå Googles algoritme er under forandring og nogle gange vil du være nød til at tilpasse for at opnå disse ændringer i algoritmen.
- Stop let tyveri af dit indhold. Indse du kan ikke forhindre det 100% men stop med at servere det på en sølvfad.
- Stop automatisk fremstilling af lav kvalitet links: de vil sandsynligvis gøre mere skade end gavn
- DMCA overtrædelser: gå efter de største overtrædere hvert 2 måneder
- Gøre alt i din magt for at modstå fristelsen til at undgå lav kvalitet links. Alle får dem, og det er uundgåeligt, men det fremmer ikke ligefrem.
Læg en kommentar