Har det nogensinde irriteret dig at du skal have en masse vinduer åbene såsom, Enhedshåndtering, Services, Event viewer og andre administrative vinduer åbne for at kunne arbejde mest effektivt på din computer. Herunder kan du se hvordan du laver en samlet administration mappe(MMC).
Dette er meget nemt siden de fleste af System admin panelerne ligger som plugins du direkte kan tilføje til Microsoft Management Console. Det er dette program vi skal bruge for at lave vores egen administration mappe.
Lav din egen administrations mappe.
For at åbne programmet Microsoft Mangement Console op skal du gøre følgende:
– Tryk og hold “Windows tast” + R . eller søg efter MMC.exe og åben programmet, så det ligner det nedenstående billedet.
Gå i menuen File og vælg Tilføj/fjern Snap-in(Add/Remove Snap-in) eller tryk “Ctrl+M”
I venstre side kan du se en masse kendte administrative ting såsom, Computer Management og Enhedhåndting.
Kig listen igennem og tilføj dem som du vil have i din administrator mappe. Der kan kun vælges en af gangen.
Du vil blive mødt med et vindue, hvor du skal vælge hvilken computer du vil forbinde dit snap-in til. Du kan bruge dette til nemt at ændre indstillinger på andre computere over netværket. Lig mærke til at du kan tilføje det samme snap-in flere gange, hvor du kan vælge forskellige computer som du vil forbinde til.
I vores tilfælde tryk “finish”. da vi i dette eksempel skal bruge det på “Denne Computer”
Du har har måske bemærket at det “Link til Web adress” findes på listen. I den kan du F. eks tilføje linket til din router, så du kan styre den direkte i din administrations mappe.
Skrive adressen til din router og give den et navn, så du ved hvad det er
Nu er vi færdige med at tilføje ting til vores Microsoft Management Console, forstår alle de valgte ting i venstre side under “Console Root”. Bare tryk på de ting du ønsker at få oplysninger om og de vil dukke op i højreside.
Herunder kan du se hvordan din routers web interface ser ud i Microsoft Management console.
Vælg nu menuen “File” –> “Options” og “Ændre Console Mode” til “User mode – full access”,
og vælg derefter “Lav ikke ændringer i denne console” (Do not save changes to this console).
Dernæst gå til menuen “File” -> “Gem som” og gem din console mappe på F. eks dit skrivebord og giv det et navn, der er passende som, My admin.
Ændre din Microsoft Management console:
Hvis du beslutter dig for at lave ændringer i din console, skal du bare højreklikke på filen og vælge “Author” fra menuen, eller vil det ikke være muligt at lave ændringer i consolen.
Læg en kommentar