Der er et stort antal webmastere aktive på nettet, der ved alt om Google Adsense, web-design, og Webudvikling. De er seniorer, og de kan gøre, hvad de ønsker at gøre. Men også mange nye deltagere kommer til en verden af blogging og entusiastisk ønsker at tjene penge med Adsense også. Nogle gange kan man blive forvirrede, når man ser CTR, CPC eller RPM på sin Google AdSense-konto. Så dette indlæg er for dem, der ikke kender CTR, CPC og RPM i AdSense-konto.
Hvad er CTR i AdSense?
CTR kan findes på mange reklamer programmer, der kører online. I Adsense betyder CTR (Klik Through Rate), det er bestemt på antallet af besøgende og klik. For eksempel, hvis en besøgende besøger dit websted, og han klikker på en adsense annonce, vil det gennemsnitlige CTR være 100%, eller hvis 100 mennesker besøger en hjemmeside og 10 af dem klikker på annoncerne, vil dit gennemsnitlige derefter være CTR 10%. Så det er meget simpelt. Det viser procentdelen af klik i henhold til besøg.Husk at Søg CTR er anderledes end Adsense CTR.
Hvad er CPC?
CPC betyder “Cost Per Click”, den fortæller os, værdien af et klik. Hvis en person klikker på din adsense annonce, og du tjener 1 krone, med det klik, det betyder, at din klik kurs er den samme.
Hvad er RPM eller eCPM?
RPM står for Revenue Per Mile, I adsense tidligere grænseflade var det eCPM, men de har nu forvandlet det til RPM. Hvis et websted kan have $ 1 med 1000 sidevisninger så kan det hurtig løbe op, hvis man har mange besøgende.
Læg en kommentar