Hvad er CPM?

Hjem/Hvad er CPM?
Hvad er CPM? 2012-07-17T13:52:15+00:00

COM står for kost pr tusinde reklame visninger eller ‘Cost per Mille’
CPM stands for Cost per Thousand ad views using the Latin word mille in the acronym. CPM er en af de mest almindeligt anvendte benchmarks i reklamebranchen, og bruges ikke kun online, men i radio, tv og andre former for reklamer. I stedet for en annonce-netværk giver dig de samlede omkostninger for en reklamekampagne, er det i nogle tilfælde bedre med satser på bekostning pr 1.000 visninger.

CPM-annonce netværk
Mens CPA (Cost Per Action) og CPC (cost per click) annoncenetværk tilbyder reklamekampagner baseret på specifikke foranstaltninger såsom at klikke på en annonce for at se et websted, udfylde en formular eller køber en vare, er CPM specifikt rettet mod annoncører der ønsker andre kan se deres annonce. I CPM annoncenetværk, betaler annoncørerne for den mængde trafik, der blot ser en webside med en annonce eller en pop up eller pop under annoncen.

CPM annoncenetværk
normalt fungerer de som mæglere der samler annoncører, der ønsker deres reklamer ses og udgives på hjemmesider, der har reklame plads og som er tilmeldt annoncenetværket. Et CPM-annonce-netværket har som regel flere kanaler eller kategorier, som en annoncør kan vælge at have deres annonce vist på. Med et CPM-annonce netværk, kan en annoncør effektivt målrette deres produkter til dem, der er interesseret i den samme kategori, som webstedet tiltrækker. CPM annoncenetværk tilbyde en billig måde for annoncører at målrette deres marked. For annoncører kan komme i gang, skal de normalt en kampagne. For det meste, bannerreklamer poppe op og pop under annoncer, samt skyskraber eller sidebar annoncer skal oprettes af annoncøreren selv. De fleste CPM annoncenetværk kan enten henvise dig til kreative tjenester, opretter annoncer eller kan give dig i hjælp og forklarin til opsætning af kampagner.
For udgivere, der har meget trafikerede hjemmesider, er CPM annoncenetværk en fantastisk måde at tjene penge på deres websted. For eksempel kan et websted, der trækker tusindvis af seere hver dag nemt lave hundredvis af dollars fremvisning af CPM-annoncer. Udgivere kan nemt tilmelde sig en CPM-annonce netværk og konfigurere deres websted til at vise standardiserede annoncer og begynde at tjene penge, så snart en annoncør placerer deres annoncer.