Der er mange grunde folk forlader en hjemmeside uden at følge op på et køb eller tilmelde sig. En af grundene har intet at gøre med den hjemmeside, men snarere, om oplysningerne, og om produktet er rigtigt for dem. I andre tilfælde kan folk ikke se, hvordan hjemmesiden fungerer og forlader den uden at købe et produkt. Det er de kunder, du har brug for at fokusere på, når du forsøger at fastholde brugerne og gøre dem til kunder.
1. Intet i det for dem
Hvis det ikke er umiddelbart indlysende, hvad der er på hjemmesiden, som er vigtigt for kunden, vil de sandsynligvis navigere væk fra siden. front og center skal være til stede, så kunden straks kan se, hvad de søger.
2. Svært at Følg
Masser af tekst og ingen billeder har tendens til at gøre et websted svært at følge. Folk kommer ikke til hjemmesiden for at læse en omfattende mængde af materiale. På grund af dette, ønsker du at være sikker på din hjemmeside er meget brugervenlig og kun indeholder det nødvendige information.Der bør være en naturlig progression at links i teksten, der fører til mere information som skal være let tilgængelige i teksten. Hvis det er svært for kunden at finde det, de søger, vil de sandsynligvis forlade hjemmesiden uden at gennemføre et køb.
3. Ikke ærlig information
Mens SEO er en fantastisk måde at få folk til dit websted, skal du sørge for du kun skaber besøgende ved ærlig information om produkter. Hvis du forsøger at”snyde” folk til at komme til dit websted, vil de sandsynligvis hurtigt forlade siden igen. De oplysninger, du giver, der får folk til dit websted skal være ærlige ord om virksomheden og produktet.
4. For meget information ved registering af bruger/kunde
Log ind for bruger/kunder er en fantastisk måde for dig at indsamle oplysninger om dine brugere, men hvis du beder om for meget information vil det sandsynligvis skræmme dem væk, medmindre du har et enestående produkt. Du bør holde alle oplysninger krav begrænsede, så du kan holde folk interesseret nok til at oprette en bruger. Mange brugere er på vagt over for at give bestemte oplysninger væk, på grund af en stor stigning i identitetstyveri, og hvis hjemmesiden eller informationen på hjemmeside ikke vækker tillid til besøgende, vil dig i fleste tilfælde, forlade siden uden at oprette sig som kunde/bruger.
5. Ingen Overbevisende Ordlyd
Bullet point og titler er meget vigtige. Teksten på din hjemmeside skal fange alles opmærksomhed og overbevise dem om de er det rigtige sted. Hvis du blot fremlægge fakta på en uinteressant måde vil du sandsynligvis finde dig selv at opgive din hjemmeside. Du skal sikre, at der er noget på destinationssiden, der tiltrækker den besøgende yderligere. Få den besøgende til at stille flere spørgsmål, og på den måde klikke igennem flere sider. Tilbyd “one time tilbud” og salg er en fantastisk måde at få en bruger til at følge op på webshoppen.
6. Loading time
Det er også ekstremt vigtigt med hurtige loading tider på webshoppen. Besøgende har ingen tålmodighed og gider ikke vente på langsomme hjemmesider, og vil sansynligvis finde dit produkt et andet sted. Bedre loading time på hjemmesiden, hjælper også på placeringen på søgemaskinerne, da de ikke ønsker top links med lange svar tider.
Det er som jeg ser det de 6 grunde til, at potentielle kunder kan opgiver dit websted. Et websted, der opfylder disse ovenstående krav vil stå stærkt med online kunder. Samtidig er det vigtigste at give de potentielle kunder, hvad de ønsker, og du vil se dem vende tilbage på dit websted for at få flere nyttige oplysninger, der kunne løse deres problemer. Når du begynder at modtage kommentarer og e-mails fra dem, bør du vide, at du har indflydelse på dem.
Læg en kommentar