Justeret Bounce Rate
Google Analytics har udviklet og udgivet en ny måde, hvor du har mulighed for at spore din bounce rate, den nye funktion bliver kaldet adjusted bounce rate. Denne bounce rate er forskellige for den standarde bounce rate, som findes i Google Analytics. Google har valgt at lave denne opdatering. Det er muligt brugeren fandt hvad han ledte efter på siden, men derefter forlader brugeren siden igen, det talte tidligere som bounce rate, men i den nye version tjekker den på tid brugt på sitet.
Hvad hvis dine besøgende læser din 1000 ord artiklen, og fandt den løsning, som han kom for via Google-søgning, og lukkede derefter dit websted fane. Så vil denne justerede afvisningsprocent tilføjer en ny faktor, der tager udgang i den tid der er blevet brugt på websiden, og integrerer det til sidst med afvisningsprocent.
Google analytics kode ændret!
Google forslår at man opdatere sin Analytics tracking kode, så man får gavn af den nye funktion.
Følgende linje af kode skal tilføjes til din Google Analytics kode.
setTimeout(“_gaq.push( Google Analytics kode, skulle gerne starte med følgende: <script type=”text/javascript”> var _gaq = _gaq || []; Dette udfører en begivenhed, når en bruger har brugt over en vis mængde tid på websiden, for eksempel 15 sekunder i dette tilfælde. Google meddeler, at dette kodeskift skal gøres på hjemmesider med destinationssider hvor Webmasters ønsker en mere dybtgående analyse i brugeradfærd og tid brugt på hjemmesiden. Vi har her på hjemmeside implementerede den justerede afvisningsprocent kode til vores Google Analytics-kode et par dage tilbage og se resultatet nedenfor. Du vil bemærke, at afvisningsprocent, der var næsten 80%, er nu kommet ned på mellem 9-12%. Så jeg ville fortolke det sådan her – 80% afvisningsprocent betyder 80% besøgende besøgte kun den enkelt post side eller destinationsside og forlod stedet eller lukket browseren. Men justeret afvisningsprocent afslører kun 14% besøgende brugt mindre end 15 sekunder om indlæsning / landing page og derefter forlod siden. Disse mennesker var mere tilbøjelige til ikke har fundet det ønskede indhold og dette synes at være en mere praktisk anvendelse af afvisningsprocent. Jeg er ikke sikker på, hvorfor den gennemsnitlige længde af besøg vil stige med koden. Denne opdatering af Google Analytics har helt sikkert hjulpet os med at få en bedre indsigt i afvisningsprocent på vores hjemmeside. Hvis Google begynder at spore den justerede afvisningsprocent i deres algoritmer, ville det være interessant at observere søgemaskine rank ændringer. Hvad er din justerede afvisningsprocent?
_gaq.push([‘_setAccount’, ‘UA-XXXXXXX-1’]);
_gaq.push([‘_trackPageview’]);
setTimeout(“_gaq.push([‘_trackEvent’, ’15_seconds’, ‘read’])”,15000);Tolkning af Bounce rate i Google Analytics
Læg en kommentar