Deaktiver fejlrapportering i Windows: Vejledning

Hjem/Alle indlæg, Software, Windows/Deaktiver fejlrapportering i Windows: Vejledning

Deaktiver fejlrapportering i Windows: Vejledning

Deaktiver fejlrapportering i windows

Når et program eller operativsystemet hænger eller går ned, vil windows 7 automatisk forsøge at sende en fejlrapport til Microsoft. Du bruger derefter tid på at computeren forsøger at finde en løsning på dit problem(min erfaring er at Microsoft aldrig har forslag eller ideer til hvad problemer er, og hvordan det løses.) Hvis du finder de fejlmeddelelser og ligende programmer irriterende eller bare er bekymringet for privatlivets fred,  så kan du nemt slå fejlrapportering fra. Vær dog opmærksom på, at fejlrapporterings funktionopretter en lokal logfil, der til tider kan være nyttige til at analysere årsagerne til problemerne på computeren, og denne service vil blive deaktiveret hvis du slår problem reporting fra i Windows.

Proceduren for at deaktivere fejlrapportering er ganske enkel

  • Åbn ‘Action Center’ ved at søge efter navnet i start menu’en. ellers kan du klikke på det lille ‘flag’ som altid er vist i taskbaren.
  • Vælg “Ændre Action Center Indstillinger” i venstre panel af Action Center dialogboksen.
  • I den nye dialogboks, du har åbnet, skal du klikke på “Problem Reporting Indstillinger”.
  • Derefter vil du få vist indstillinger omkring reporting. Mulighederne kan ses på billedet herunder:

Deaktiver fejlrapportering i Windows

  •  Hvis du vil have at indstillingerne skal gælde for alle brugere på computeren,skal du klikke på “Ændre rapport indstillinger for alle brugere”. Ellers vil indstillingen kun gælde for den aktuelle bruger.
  • For at deaktivere fejlrapportering, skal du vælge “Aldrig søg efter løsninger”. Microsoft mærker denne “ikke anbefales”, men valget er op til dig. Det er den indstilling, jeg bruger.
  • Klik på “OK” og “OK” igen. Luk derefter Action Center.
Link til Microsoft artikel om Fejlrapport her

Tak fordi du læste ” Deaktiver fejlrapportering i Windows: Vejledning” Vi kan måske friste med et lignende indlæg længere nede!

By | 2017-03-10T20:35:30+00:00 juli 18th, 2012|Alle indlæg, Software, Windows|0 Comments

About the Author:

Jeg er uddannet IT-supporter ,siden da har jeg haft en fuldtidsstilling i en ServiceDesk og i min fritid roder jeg lidt med Vislo og andre webtjenester. Jeg er meget interesseret i diverse technologier indenfor computerens verden og elsker udfordringer. Hvis i har brug for hjælp eller har spørgsmål, så skal i være velkommen til at kontakte os.

Læg en kommentar